17 Temmuz 2013 Çarşamba

Patatesli Taze Fasulye


Cumartesi günleri bizim burada İlker Pazarı kuruluyor. Akşam iş çıkışı koştur koştur pazara gidiyorum , en tazesinden sebze ve meyveleri seçmeye çalışıyorum pazarcıların izin verdiği kadar tabiiki :)

2 bişey alayım diye gidiyorum , pazardan çıkıp markete giriyorum eve gelene kadar kollarım kopuyor.Evin eksiği maalesef bitmiyor.



Pazardan aldıklarımı direk dolaba yerleştirmem . Önce bir güzel yıkarım kurularım sonra buzdolabı poşetlerine koyarım. Fasulye , Dolmalık Biber aldıysam ayıklarım içlerini çıkartıp koyarım. Sanırım annemden gelen bir alışkanlık bu. Dünde hazır ayıklayıp temizlediğim fasulyeleri pişireyim dedim. Suyunu fazla kaçırınca içine hemen patates ekleyip fazla suyu kamuflaj etmeye çalıştım :) İyi de oldu.

Malzemeler :
1 kg taze fasulye
3 adet orta boy patates
5 adet domates
3 adet orta boy kuru soğan
1/2 Biber ve Domates Salçası
Tuz ,1/2 kesme şeker , Karabiber

Hazırlanışı :
Güven Asa Zeytinyağımızı tencereye alıp üzerine küp küp doğranan soğanları ekliyoruz 2 dk ocakta çevirdikten sonra , salçaları , fasulyeyi ve domatesleri ekleyip 1-2 dakika kavuruyoruz. Üzerine 2 su bardağı su ekleyip  düdüklünün ağzını kapatalım.10 dk sonra patetesleri ekleyelim , tuzunu , şekerini ve  kr. biberini ekleyip 10 dk daha pişirelim. Afiyet olsun :) 

Not: Pilav ve Cacık eşliğinde servis süper olur ben yanına "pazı yoğurtlaması" yaptım tarifini gün içinde paylaşırım ..


            Pidesiz Ramazan olmaz değil mi :)


          Yeşilliği sofranızdan eksik etmeyin , biz etmiyoruz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder