19 Mart 2015 Perşembe

Organik Kimyonlu Pazı Dolması

Sarma diyemem bu tam dolma oldu :) Ece Naz annecim çok acıktım hemen yapar mısın !!  dediği için hızlı hızlı yapmak zorunda kaldım o nedenle çok özenemedim. 10 gündür Karatay diyetindeyim.Hafta içi pazardan pazı almıştım, diyetimde pirinç yasak olduğu için bulgurla hazırladım.Bulgur herkesi olduğu gibi beni de şişiriyor ve hazımsızlık yapıyor organiktuketiyorum.com alışverişimde Organik Kimyonnun da satıldığını görünce hemen sepete atmıştım.
Siz kimyonu hangi amaç için kullanıyorsunuz ? Öncelikle Gaz ve hazımsızlık için kullanıyorum. Sonra lezzet için kullanıyorum.Köftelere , Mercimek çorbasına , Kısıra , Nohuta ,Sarma ve dolmalara çok kullanıyorum , haa birde kızım bebekken gaz sorunu için kullanıyordum.
Bey Organik Ürünleri ECO CERT sertifikalı , organik tarıma göre üretiliyor ürünler.Evde kullandığım Kimyonla yanyana getirdim ne kadar farklı anlatamam. Başta renk , sonra koku çok farklı. Resmen evde kullandığım yapay gibi duruyor. Birde marka aldığımı sanıyordum.Ürün sitede 7.5 TL çokta pahalı değil.
 2 Bağ Pazı almıştım güzelce yıkadım , sonra kaynayan suya attım 1 dakika kadar tuttum , bizde ona börtlemek denir yani 'az haşlamak' . Sonra Kevgir yardımıyla yumuşayan Pazıları aldım ve bir tepside soğumaya bıraktım.Pazı yaprakları büyük olduğundan 2 ye kestim ve saplarınıda bıçakla kesip düdüklü tenceremin altına tek sıra halinde dizdim, dibi tutmasın diye.
 Kıymalı - Bulgurlu - Bol kimyonlu- Salçalı - Yeşillikli bir harç hazırladım. Bir dal pazı 1 kaşık harç koyup tencereye dizdim.En son üzerine 1.5 bardak su ekledim ve limon dilimleride koyup pişirdim tahmini 15 dk kadar pişti.

Dolmalarımı sonrasında servis ettim ..

Sizler Pazı Dolması sever misiniz yapar mısınız ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder