16 Şubat 2015 Pazartesi

Yoğurtlu Kırmızı Lahana Salatası



 Annemin en çok yaptığı salataların başında geliyor , bende çok yapıyorum Ece Nazda bayılıyor yoğurtlu salatalara.Gönül isterdi ki cevizde koyayım içine ama cevizim kalmamış, siz içine ceviz eklemeyi unutmayın o zaman hem besleyici hemde daha lezzetli oluyor :)

Yapımı çok basit. Kırmızı lahanayı ister rendeleyin ister doğrayın. Tam ölçü veremiyorum, ben göz kararı yaptım.
6-7 yemek  kaşığı kadar yoğurt, tahmini 1 yemek kaşığı kadar mayonez , 1-2 diş kadarda sarımsak ve biraz tuz ekledim karıştırdım. Daha sonra doğradığım kırmızı lahanaları ekledim.Tekrar karıştırdım. Dediğim gibi içine ceviz ve zeytinyağı ekleyebilirsiniz. Üstüne süsleme olarak maydanoz ve dereotu konulabilir.Kimileri de daha farklı yapıyor. Lahanalar ağıza diri diri gelmesin diye az bir yağda soteleyip sarımsaklı yoğurtlu harca katıyorlar , öylede yapabilirsiniz :)
5 çaylarına , günlere özellikle kısırın yanına çok güzel gidiyor.Arkadaşlarım geldimi çok yaparım masada çeşit sevenlerdenim , peki siz ?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder