4 Ağustos 2016 Perşembe

Kış Hazırlıkları / Derin Dondurucuda Bamya

Marketlerde, semt pazarlarında 12 liradan satılırken 6 liradan bamya bulmuşum hiç kaçırmam ve 4 kg alırım :) Geçen senelerde max. 1kg dan fazla yapmamış ve pişman olmuştum.. Çokta gözünüzde büyütmeyin, yapamam soyamam ya sümüklenirse diye. Oluruna bırakın !! Bamyayı herkes sevmeyebilir ama sevenler için kış hazırlıkları etiketlerime bamyayıda bu sene eklemekten mutluluk duyarım.Tarife geçmeden,
Yeşil Fasulye severler bu tarifime bakabilir :)
Öncelikle fazla miktarda yapacaksanız büyük bir tencereye ve tepsiye ihtiyacınız olacak.Eğer temin edemiyorsanız en büyük boy tencerenize parti parti eklersiniz.4kg bamyayı önce yıkadım 3-4 kez yıkamışımdır.Sonra süzgeçte süzdürdüm suyunu. Daha sonra baş kısımlarını kalem açar gibi bıçakla soydum. Malzemelerimiz 4kg bamya 2 kg domates,2 büyük limon suyu ve 3 kaşık sıvıyağ. 
Ben hepsini aynı anda tencereye ekledim 10 dk rengi dönene kadar pişirdim.
Çabuk Soğuması için tepsiye yaydım
Buzdolabı poşetlerine göz kararı 3 kişilik koydum.
Hepsini aynı boyda yassılayarak dondurucuya attım.4kgdan tam tamına 12 poşet çıktı.
Sizler neler kurutmayı dondurmayı konserve yapmayı planlıyorsunuz benimle paylaşırmısınız..
Sevgilerimle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder