28 Ağustos 2015 Cuma

Kış Hazırlıkları / Derin Dondurucuda Yeşil Fasulye

Eylül ayına son 3 gün.
Gün'de döndü artık havalar akşam 8 olmadan kararmaya başladı. Buda demek oluyor ki , sonbahar ardından da kış kapıda.Neredeyse bütün evlerde hummalı kış hazırlıkları da başlamıştır. Ben geçen hafta patlıcan közleyip attım dondurucuya.Dünde pazardan 10 kğ fasulye alıp hersene yaptığım yöntemle dondurucuya koydum.Yeni gelin olan kızlarımız ve daha önce hiç denememiş olanlar için nasıl yaptığımı anlatacağım. Tabii herkes farklı farklı yapıyordur, kimi az haşlar kimi çok haşlar ,kimi domates koyar kimi koymaz birazda damak tadıyla alakalı ..  
Önce büyükçe bir tencere lazım , eğer benimki gibi alüminyum tencereniz yok ise evde en büyük hangisi ise onu ocağa koyun.Temizlenmiş kılçıkları alınmış , yıkanmış fasulyelerinizi tencereye koyun ve üzerine çok fazla olmasın ama bir miktar su koyun.5-10 dakika renkleri dönene kadar börtleyin yani haşlayın .
 Daha sonra büyükçe bir tepsiye aktarın veya kevgir yardımı ile alın , sularıda süzülmüş olur.Tencereye 2.5 kğ civarı fasulye koydum ve 4 kere bu işlemi tekrarladım.Soğumasını bekledim 15 20 dakika.
 Soğuyan fasulyeleri göz kararı poşete koydum.Biz 3 kişilik bir aileyiz ama ben 4 kişilik yemek çıkacak şekilde bölüştürdüm.1 tepsiden 4 er poşet çıktı.

Fasulyeleri elimle yassılayıp derin dondurucuya yerleştirdim.10 kg Yeşil Fasulyeden 17 paket çıktı.Bi 5 kg daha almayı düşünüyorum.Pazarlarda da ucuz değil 5 -4 den aşağı neredeyse yok. Ben pazarlıkla 3 TL den aldım kilosunu.
Ece Naz da,Ümitte fasulyeyi çok sever bizde çok nadir kuru fasulye pişer.Rabbim ağız tadıyla yedirmek nasip etsin bizlere.
Sizler neler yaptınız , nasıl yaparsınız, fikirleriniz benim için değerli..
Sevgilerimle,

Canan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder