7 Mart 2015 Cumartesi

Kuru domates Salatası

Kuru Domatesi duymayanlar var ,  annemlerin evi  Beypazarı'na yakındı.Yakın dediğimde araç ile 1 saat.Gittiğimizde çeşit çeşit sebze kuruları görürdüm . Beypazarı kurusu alır, birde konakları gezer gelirdik.Şimdilerde sebze kuruları revaşta .Taze domatesler mevsiminde kurutuluyor. Kışında salatalarda , yemeklerde kullanılıyor.Domateste onlardan biri #cananilesummerparty sponsorlarından kurme snack , datça paketi ve monteida zeytinyağını kullanarak sizlere çok güzel bir salata hazırladım.


Benim gördüğüm domates kuruları , kendi kuruttuğumda dahil direk güneşte kuruduğu için taş gibi oluyor. O yüzden önce sıcak bir suda haşlayıp ,süzüp, soğutup salata yapıyorum . Kurme Domates Kurusu daha yumuşak formda marine edilmiş gibi .Direk sudan geçirip minik minik doğrayın.Maydanozları da ince ince kıyın. Zeytinyağı ve Nar ekşisi ile buluşturup servis yapın. Salatayı renklendirmek elinizde. İster kekik , sarımsak , limon ekleyin.Ben balığın yanına bunu çok yakıştırıyorum.
Peki sizler, denediniz mi hiç ?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder