28 Şubat 2015 Cumartesi

Sezeryan Doğum mu Normal Doğum mu?



Bu sorunun cevabı aslında son dakika belirleniyor. Herşeyiniz normaldi son dakika bebek dönmedi , suyu azaldı yada doktorunuz ultrasyonda 3.200 gr deyip bebeğiniz daha büyük olabiliyor bende olduğu gibi. 3.200 - 3.300 arası doğar dedi Ece Naz 4.500gr doğdu.Böyle durumlarda sezeryan'a yönlendirile biliyorsunuz.
Muhakkak normal doğum en sağlıklısı hepimizin istediği ama şuan sezeryan doğumlarda pek konforlu, ben çok korkağım.Kan görünce düşer bayılırım , en son hamileyken 3 lü tarama testinde sedyede kan verdim.O kadar korkağım , ay ben nasıl doğuracağım ben yapamam edemem derken 6. ayında doktorum sordu Canan nasıl istiyorsun normal mi , sezeryan mı ? Kulakları çınlasın doktorum Bülent beydi. Hocam beni siz doğurtun.Sebeplerine gelince , 85 kilo üstü hamile kaldım,1.dereceden aort yetmezliğim var. Panik atağım , ya doğuramazsam , ya başı çıkmazsa  yoo yooo yooo ben yapamam dedim.Şuan yine sorsa doktorum yine sezeryan derim. Ben Bülent beye ve ekibine çok güvendim.Kadınlar kulübünden ve diğer forumlardan çok araştırdım doğum hikayeleri okudum. İlk başta çok kafanız karışıyor.Korkuyorsunuz , acaba genel mi ,epidural mı ,spinel mi olmalıyım anesteziyi diye aylarca düşünüyorsunuz.15 yıldır migren ataklarım olur ay ben spinel olursam başım çok ağrır katlanamam , genel olursa ya uyanamazsam , epiduralde ya iğne belimde kırılırsa gibi saçma korkulara kapılıyorsunuz.Normal doğum cesaret işi , o cesareti gösteremediğim için sezeryan oldum, pişman değilim. Aynı gün ayağa kalktım , bebeğimi beşiğine kendim koydum , kendim kaldırdım.Dikiş yerlerim sorun olmadı, şuan baktığımda kaynamış hiç bir iz yok. Epidural sezeryan oldum ne başım ağrıdı nede komplike bir durumla karşılaştım.Sezeryanın tek kötü tarafı kesi yerinizi hissetmiyorsunuz, az bir alanda his kaybı var.Nedeni de kaslarınız kesiliyor.Ve uyuşuk hissediyorsunuz tabiiki geçmiyor bu durum.Ben doğurduysam herkes doğurur diyorum :) Hamilelik ve doğum hiç birşey asıl askerlik doğduktan sonra başlıyor uykusuz ve gazlı geceler :)) Şaka şaka hepsi ayrı güzel , kucağınıza aldığınız ve emzirdiğiniz dakikaların literatürde tarifi yok...
Fotoğraftaki tosunu tanıdınız mı? 
Sizlerin doğumları nasıl gerçekleşti , sizce hangisi olmalı ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder