17 Ağustos 2013 Cumartesi

Etli Patlıcan Dolması

Çoğu kişi patlıcanı sevmez , kiminin midesini bulandırır patlıcan kimine de acı gelir, ama ben her türlüsünü severim. Dolmaya da çok yakıştırıyorum :)

Etli patlıcan dolması



MALZEMELER
1 kg patlıcan
200 gr dana kıyma
1 adet domates (küçük ve küp doğranacak.kabuklarını soymaya gerek yok.)
1.5 su bardağı pirinç
3 adet sarımsak
1 adet orta boy soğan
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı dolusu biber salçası
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı nane
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 adet limonun suyu
yarım demet maydanoz
1 tatlı kaşığı nar ekşisi

YAPILIŞI:Önce içini hazırlayın.etli yaptığım zamanlarda kıymanın dolmalarda koktuğunu düşündüğüm için kuşbaşı eti rondoda çekiyorum.bir kapta eti,yıkanmış pirinci,küçük küçük küp şeklinde doğranmış domatesleri,soğanı,sarımsağı,ince kıyılmış maydanozu,sıvı yağı,salçaları,limon suyunu,nar ekşisini,tuz ve baharatlarını karıştırın.harcımız hazır.
minicik patlıcanların saplarını kesin.yıkayın.oyacak ile içini incecik oymaya çalışın.ben oyarken önce patlıcanın hangi incelikte olmasını istiyorsam oyacakla yerini yuvarlak çizerek belirliyorum.sonra oyacakla daha rahat oyuluyor.oyduktan sonra bir kez daha yıkayıp içlerini harçla doldurun.harcı üstten 1,5 cm boşluk kalacak şekilde koyun.domatesle kapatın.patlıcanları incecik oyduysanız çatalla delmenize gerek yok.büyük bir tencereye yanyana dizin.ben dolmaları üst üste bindirmeyi sevmiyorum.pişmesi zor oluyor.patlıcanların seviyesine kadar su koyun.bu suyun içine yarım limon sıkın.1-2 yemek kaşığı sıvı yağ koyun.1 tatlı kaşığıda karışık salça karıştırın.suyu bu şekilde hazırlayıp patlıcanların aralarındaki boşluktan dökün.üzerine tabak veya toprak kapak koyun.tencerenin kapağını kapatın.kaynayana kadar orta ateşte pişirin.kaynayınca ocağı kısın.kısık ateşte yaklaşık 1 saatte pişer.lokum gibi dolma oluyor.mutlaka minik patlıcanlarla yapın.lezzetin farkını göreceksiniz.afiyet olsun…

ALTINDIR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder