18 Temmuz 2013 Perşembe

Teflon Tavada Peynirli Gözleme



Sevgili takipçilerim , değerli arkadaşlarım güünaydın. Eve çok fazla Hazır Yufka almam.Ece hanımın isteği üzerine yaptım bu yemeği.Yufkalarını beğendiğim bir yufkacım var el açması yufkanın kilosu burda 5 TL. Bende 3 kişiyiz diye yarım kilo alıyorum. Hepimize bir gözleme düşecek şekilde yapıyorum. Ece bayılıyor bu tarz ince böreklere.Ama babası asla peynirli yemez , illa patatesli olacak. Sivaslıların hepsi mi Patates sever cannım :)

Yapımı çok basit , sizde benim gibi çayı boş sevmeyenlerdenseniz buyrun tarifimize göz atın.


Malzemeler:
3 Yufka
150  gr beyaz peynir + Kaşar peyniri
Maydonoz , Dereotu
Kırmızı Pul biber
3 kaşık Zeytinyağı

Hazırlanışı:
Yufkaları geniş bir alana serelim üzerine bir kaşık zeytinyağı döküp , fırça yardımı ile yağı iyice tüm yufkaya yayalım. Peynirleri , dereotunu maydanozu pul biberi karıştırıp bir harç elde edelim ve 2 kaşık alıp kenarlarından katladığımız yufkanın üzerine serelim ve katlayalım. Teflon tavayı biraz ısıtalım ocakta , gözlemeleri 5 dk pişirelim daha doğrusu üzerleri kızarıncaya kadar alt üst yapalım. Sıvıyağ veya katı yağda sürebilirsiniz üzerine ben çinde kaşar peyniri var diye kullanmadım.Arzunuza göre iç malzemesine sucuk domates biber ekleyebilirsiniz.Sıcak yada ılık olarak tüketin yanınada bir bardak çay alıın oooh miss miss :)

Afiyet olsun canlarım..


3 yorum: